In het zomerproject richt ik mij op kinderen van 4-12 jaar die zich in een achterstandssituatie bevinden. Door spel, dans en beweging wordt de creativiteit van het kind geprikkeld en de algemene ontwikkeling gestimuleerd. Het kind leert emoties (h)erkennen, ermee om gaan en een zelfbewustzijn te ontwikkelen die het zal helpen bij de identiteisvorming. Dit helpt het kind in de schoolprestatie, waardoor het zelfrespect groeit en vroegtijdig school verlaten wordt tegen gegaan. Zo is mijn hoop. Niet de schoolprestatie, maar de ontwikkeling van het kind staat bij mij voorop, maar juist om die ontwikkeling gezond te doorlopen is het wel van belang dat het kind zo lang het wil en kan, naar school kan.

Ook heb ik een project voor moeder en kind welke gericht is op de ondersteuning van (jonge) moeders om juist in die heel belangrijke eerste twee jaren een positief verschil te maken in de ontwikkeling van hun kind, ongeacht hun situatie, achtergrond of afkomst. Ik heb voor hun een boekje gemaakt met voorbeelden hoe zij met hun kind kunnen spelen, voorlezen en de woordenschat kunnen bevorderen op een laagdrempelige wijze en voor hen ook heel belangrijk, gratis. Vaak zijn zij zich niet bewust hoe belangrijk hun rol juist in die eerste jaren is en dat is iets wat ik van moeder tot moeder, hen graag wil meegeven. Doel is ook om deze families te blijven ondersteunen en deze jonge kinderen later ook in het Timmetje Muis project mee te nemen.